6 Ocak 2015 Salı

Handmade Burger

Bu sefer konseptimin biraz dışına çıkıp bir çeşit üzerinden yani handmade (el yapımı) burger konusunda denediğim mekanları size aktarmaya çalışacağım. Ben ilk olarak handmade burger ile aslında evde annemle tanıştım :) ama tabiki o zamanlar dışarıdaki zincirler daha güzel geliyordu. Neden mi çünkü annem yapmıyordu dışardaki daha orjinaldi tabiki hazırı daha güzeldi ayrıca orada yemek yemenin o yaş için özel bir havası vardı bugünün deyimiyle trendy idi :) Tabiki Mc Donalds ve Burger King fenomen oldu ben ve benim yaşıtlarım için. Sonra damak zevkim geliştikçe trendi olmaktan çok yediğim burgerden keyif almak olunca mesele ve ülkemizdeki fast-food zincirleri iyice kaliteyi düşürüp tadı bozulup yemeklerin içinden garip materyaller çıkmaya başlayınca farklı arayışlara girdik. Son 2-3 senedir el yapımı burgerciler trendy oldu. 140 gram etleri ve özel çeşitleri ile fast-food zincirlerini unutturan burgerciler. Benim bu konuda favorim Burger Story idi. Ankara da Kentpark ta ilk gittiği handmade burgerci idi. Ballı hardallı patates kızartmasına bayılıyordum. Burger zaten fast-food zincirlerinden bıkan ben için mükemmeldi :) Malesefki yaklaşık 1 yıl önce kapandı. Çok düşündüm işletmecileri ile görüşüp Adana da ve başka yerlerde böyle bir aynı konsept menü ve içerik ile böyle bir mekan açmayı ama daha loto bana vurmadı. Vurduğu anda yapacağım ilk işlerden biri. Kapandığı için ne kadar üzüldüğüm belli oluyor değil mi :(

Burger Story
Sıralamada beğeni olarak 2. olan Kitchenette Armada'da yediğim ıspanak ve karamelize soğanın burger ile bu kadar lezzetli olabileceğine beni inandıran kitchenette burger var. Sipariş verdim ama çok emin olamadım ıspanağı görünce ama denenem gerekli diye düşündüm ve bayıldım. Gayet doyurucu bir burger. Fiyatlar biraz yüksek fakat kesinlikle değiyor. Maalesef görselim yo bu konuda. Yemeğe dalıp fotoğraf çekmeyi unutmuşum. İnternette bolca foto var  tabi ama başkasının görselini paylaşmak istemedim.

Sıralamaya devam edecek olursak Caddebostan'daki Mano burger gelir. Çok şirin renkli bir yer. Tabak kullanmıyorlar her şeyi kağıtlar ile hallediyorlar. Çok çeşitleri yok ama burgerleri de patates kızartmaları da çok lezzetli. Ben orada Mano Burger, Ottoman Burger ve Oxnard Burger'i denedim ve hepsini çok beğendim. Eğer şubelere adreslere fotoğraflara ve menüye bakmak isterseniz http://www.manoburger.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Sonrasında sıralamada Ankara Atlantis AVM de bulunan Burger Station geliyor. Hoş bir mekan bol çeşit var ekmekleri her zaman güzel olmasada lezzetli burgerleri var. Benim favorim Garlic Mushroom kesinlikle. 2014 Nisan ayında bu mekanla ilgili detaylı olarak bir yazım var oradan bakabilirsiniz ;)

Bu mekanlar dışında Ankara ve İstanbul'da bulunan Burger House'ları denedim. Zincir oldukları için kaliteyi düşürdüklerini fark ettim. Ankara Cepa da bulunan Mickey's Burger de bence çok kötü. Sunumuda patatesleride aşağıdaki fotoğraflardan anlayacağınız gibi maalesef kötü.


Adana için favorim Tiko Burger Atatürk Caddesi ve Turgut Özal olmak üzere 2 şubesi var küçük ama sevimli mekanlar. Menülerine bulmaca koyup geri alan çözmeye fırsat bırakmayan çalışanları olsada hizmet kaliteli ve güzel. Lezzette gayet yerinde. Çeşitte bol.

Tiko Burger
Bu arada bahsettiğim tüm mekanlarda çocuk menüsü mevcut. Bu konuda değişik mekanlar denemeye ve sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Takipte kalın ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder