15 Ekim 2014 Çarşamba

Amerika'da Ne Yenir?-Bölüm 2-FastFood

Uzun bir ara oldu ama sonunda fırsat buldum neyse ki :) Amerika 'da ne yenir? sorusuna cevap vermeye kaldığımız yerden devam ediyoruz. Öğle ve akşam yemekleriniz için çoğunlukla fast-food seçimi yapmanız gerekecek. Eğer sandviç yemek isterseniz büyük süpermarketlerden alacağınız soğuk sandviçler birer alternatif tabii ki ama ben kesinlikle Subway restoranlarını öneriyorum. Sıcak Sandviçleri gerçekten lezzetli. Ayrıca o kadar çok Subway restoranı var ki aramak zorunda kalmıyorsunuz ;) Hamburger Menü ve benzeri fast-food yemekleri için alternatif çok. Adım başı Carl's Jr., McDonalds ve Burger King restoranları ile karşılaşıyorsunuz. Bütün bu zincirlerde çeşit olarak sundukları alternatifler Türkiye'deki restoranlarında olan çeşitlerden daha fazla. Birde tüm fast food restoranlarında içecek refill yani restoranda bulunduğunuz müddetçe tekrar tekrar içecek alabilirsiniz. Ama biz ihtiyaç duymadık çünkü en küçük içecek boyları bizdeki XL kadardı :) Yalnız içecek konusunda da çeşit çok fazla.. Dr.Peeper vişneli kolayı deneme fırsatı buşdum ve kesinlikle tavsiye etmiyorum.  Biz Burger King ve Carls Jr. restoranlarını denedik ve benim seçimim Carls Jr dan yana kesinlikle. Türkiye de İstanbul da Cevahir AVM de yemek katında bulunan şubesinde hamburger ve peynir soslu patatesini denemiş ve çok beğenmiştim. Amerika da ki restoranlarda kesinlikle daha çok çeşit ve garnitür alternatifi var. Bir kere Hamburger yada seçtiğiniz diğer çeşit burger'in yanında içerisinde 5 çeşit (kıyma ve peynir soslu patates, soğan halkası, özel rendelenmiş soslu patates, balkabağı kızartması) alternetif sunuyor size. İlla klasik patates kızartmasını yemek zorunda değilsiniz. Burger olarak ta benim seçimim Teksas BBQ'du ve gerçekten lezzetli idi.


Eğer Kaliforniya da iseniz oraya özgü bir zincir olan INNOUT Burger'i kesinlikle denemelisiniz. Bir fast-food zinciri için burgerleri ve patatesleri gerçekten lezzetli. Bizim gittiğimiz restoranda mutfak camları oturduğumuz alana bakıyordu ve tüm çalışanları izleyebildik. Patatesleri taze taze soyulup kızartılıyor ve dondurulmuş ürün kullanmıyorlar köfteleri de dahil. Lezzetinin buradan geldiğini düşünüyorum.

Bence Amerika'ya gittiğinizde yeterince vaktiniz varsa ve fast-food seviyorsanız mutlaka Türkiye de de yer alan zincirlerin bir restoranında en sevdiğiniz menüleri yada Türkiye de olmayan menülerini deneyin derim. Çünkü lezzette çok fark var ;) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder